Powered By Blogger

17. јануар 2018.

АКАТИСТ ПРОТИВ ЧЕДОМОРСТВА Покајни акатист за жене које су убијале децу у утроби својој


Кондак 1.
О, Јагње Божије, Које узимаш на Себе грехе света, услиши цвиљење моје и чуј о невољи срца мога, узми моје тешко греховно бреме, Ти Који си понео немоћи наше, прими оне који у покајању притичу к Теби, молећи се из дубине душе узвикујући:
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Икос 1.
Боже и Господе! Твоја је творевина, но јао мени, у рају учињени Адамов грех у мени живи и у телу, и као његова слушкиња усрдно за њега увек радим, сада Те пак молим:
Помилуј ме, Саздатељу доње природе!
Помилуј ме, Владико Небеских Сила!
Помилуј ме, Управитељу телесне творевине!
Помилуј ме, Промислитељу о свима!
Помилуј ме, која Ти сузе своје ради грехова својих приносим!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 2.
Свемилостиви Владико, како ћу смети, као гнусна грешница, приступити Теби са молитвом мојом, која сам преступила заповест Твоју, јер си ми Ти заповедио преко Мојсеја пророка Твога: Не убиј! ја сам убица, и јао, веома свирепа по сто пута, мењајући нарав, нисам дозвољавала деци својој и да за кратко време виде свет, касније се једем, ја проклета, јер сам немилосрдно лишила децу своју не толико чувстене, чак више и истинске Светлости, Господа нашега Исуса Христа, која би кроз Тајну Крштења била озарена; и ради временог телесног спокоја сам избегла више деце, још у утроби својој сам их побила. А по том се ја, помрачена овима и многим без броја греховима, уздам у милост доброте Твоје, и са слободом Ти кличем: Алилуја!
Икос 2.
Речи које Си изговорио за време живота Твога, од саме младости моје, па све до овог дана презрела сам, Господе, ходила сам по вољи срца мога, сада Ти пак у покајању вапијем:
Сведобри Спасе мој, помилуј ме, у безакоњима зачету!
Помилуј ме, у гресима рођену!
Помилуј ме, јер сам се лишила благодати Твоје!
Помилуј ме, јер нисам радила на спасењу своме!
Помилуј ме, јер сам у тузи пребивала страсти!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 3.
Добро је и прекрасно када браћа живе заједно, и један другог воли, као што си нам заповедио, Спасе наш. Они који се гневе на брата свог, кавгаџије су. Ја сам гневом својим превазишла све од почетка рођене, јер сам убица. Како да се искупим ради тога, у животу и временом живљењу, ја проклета, лишила сам живота те који су само од Тебе добили време за живот, од Дародавца живота добили право на битисање, но ја сам их у безумњу мом немилосрдно отимала још у утроби мојој, без страха Божијег супростављала сам се вољи Твојој, и благословеном Твом дару рађања деце. Ја сам својевољно отимала из Твојих Творачких руку невину децу моју и пред очима Твојим нисам се стидела да их убијам. Но судбина је њихова у десници Твојој, Господе а грех је мој увек предамном. Једино пред Тобом се кајем, и молим Те, Благи, на пут покајања управи стопе моје, да са свим покајаним грешницима вапијем ти: Алилуја!
Икос 3.
Једини, коме је позната људска немоћ и сва тешка прегрешења моја, не помени грехове младости мој, и од тајних мојих очисти ме када те призивам:
Помилуј ме, велику грешницу!
Помилуј ме, закона Божијег преступницу!
Помилуј ме, завета Твога нарушитељку!
Помилуј ме, јер сам Теби Владици моме злу плату даровала!
Помилуј ме, у покајању сам дошла Теби у једанаести час!
Помилуј ме, проклету детоубицу!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 4.
Животодавче, Цару Небески, дођи усели се у мене, гресима оскверњену и очисти ме од сваке скверни, и спаси, Благи, душу моју, да Ти спасавајући се кличем: Алилуја!
Икос 4.
Заблудех, као овца ћу пропасти, узми ме, служанку Твоју, Боже мој, удаљивши се од заповести Твојих у непроходну шуму страси и својевољности, спаси ме, својевољним гресима оптерећену:
Помилуј ме, страстима помрачену!
Помилуј ме, гордошћу опседнуту!
Помилуј ме, у завист однету!
Помилуј ме, неправдом испуњену!
Помилуј ме, јер не желиш смрти грешника!
Помилуј ме, равнодушну убицу!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 5.
Тамо где зажелиш, Свемогући Боже, тамо се и побеђују природне силе, победи у мом животу, греховну природу моју, и силу њену, која ме вуче греху, јер си Ти Творац свега и Саздатељ природе. Божанственом благодаћу Твојом, дух прав обнови у утроби мојој, и не одбаци ме од лица Твога, и Духа Твога Светога не одузми од мене, и уништи с правом стављен на душу моју печат детоубице, наложен правосуђем Твојим по шестој заповести закона Твога „не убиј“ и поново установи гресима прекинут Твој вечни Завет са нама, Господе, и поврати моје пређашње врлине, које је грех потиснуо, да слободно вапијем Теби: Алилуја!
Икос 5.
Ко је толико сагрешио као ја, проклета, који грех нисам учинила, које зло нисам настанила у души мојој, но са покајањем у срцу и са сузама Ти прилазим, Сведобри Господе, кличући:
Помилуј ме, неверну служанку Твоју!
Помилуј ме, у гресима окамењену!
Помилуј ме, која мрзим ближњега!
Помилуј ме, јер га вређам речима и делима!
Помилуј ме, душом и телом скверну!
Помилуј ме, сажежене савести!
Помилуј ме, детоубицу, Ироду сличну!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 6.
Лучами благодати Твоје, Господе, Даваоче Светлости, просвети одјејање душе моје и спаси ме да радујући се завапим Теби: Алилуја!
Икос 6.
Велико је мноштво мојих сагрешења, Христе, и као ноћ мрачан је сав живот мој, но не очајавам ради милости Твоје, Спасе мој, вапијем Ти као Давид:
Помилуј ме, у лењости сав живот живим!
Помилуј ме, а молитве за грехе не вршим!
Помилуј ме, неблагодарну за Твоје добро вођење покајању!
Помилуј ме, јер закон Твој не поштујем и заповести Твоје сачувавала нисам!
Помилуј ме, јер сам свет и све светско заволела!
Помилуј ме, јер у светској сујети пролазе дани века мога!
Помилуј ме јер сам се законима светским повиновала и гнушала се благословеног Тобом рађања деце, учинивши детеубиство!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 7.
На небо подижем очи моје к Теби, Слово Божије, но смртна природа моја ме вуче доле, Спасе мој. О, Саздатељу неба и земље и свега, што је на њима! Упути ме ка горњем да о њему мислим и творим, да Ти свагда победно, срцем и устима кличем: Алилуја!
Икос 7.
Имам лукаво око испуњено сваком нечистотом, прелешћу овог света потпуно је прелешћено, због тога Те молим, Свеблаги, отвори очи моје да не гледају сујету, да Ти молебно кличу:
Помилуј ме, осећам жеђ да Ти верно послужим!
Помилуј ме, желим Ти се поклонити у духу и истини!
Помилуј ме, и прими сузе покајања мога као жртву за грехе моје Теби принесену; опроштај за убиство деце моје од тебе молим!
Помилуј ме, избављење од страсти мојих од тебе очекујем!
Помилуј ме, јер неутешно плачем ради тешких и смртних сагрешења мојих!
Помилуј ме, убицу која се повинује суду Божанском и људском!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 8.
Поштеди ме, Господе, Спасе мој, Који си дошао у свет да грешнике спасеш, ја сам од свих гнуснија, но молим Те, Свемилостиви Боже мој, приклони се на милост ради доброте Твоје, услиши срдачне уздахе моје, прими источнике суза мојих, топле душевне молитве, Спасе мој, да ти кличем: Алилуја!
Икос 8.
Разбојничке зле помисли нападоше на мене, савест ми је заспала, јао мени, светле одежде дане ми при крштељу моме, лишила сам се ради гнусних дела мојих, одбачена сам јер сам чедоморство учинила, нага у врлина до сада пребивам, због тога веома се трудим да подигнем очи моје горе, оборене доле ради мноштва немилсрдих дела учињених пред Тобом, Господе, и тако Ти вапијем:
Помилуј ме, смртни грех сам учинила!
Помилуј ме, јер сам до сад у гресима била!
Помилуј ме, јер сам сваке гадости препуњена!
Помилуј ме, јер сам у против природне пороке заплетена!
Помилуј ме, јер чистоту девства свога нисам сачувала!
Помилуј ме, јер сам се благочестивог материнства лишила!
Помилуј ме, јер сам из утробе своје пре времена дете своје избацила!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 9.
Даруј ми потоке суза мојих, Боже мој, да плачем ради грехова мојих, и тако, радујући се вапијем: Алилуја!
Икос 9.
Тело сам моје осквренила тајним гнусобама и душу моју на сваком месту помрачивала делима мојим, немоћно ми је тело, немоћна је и душа моја. Ка Теби Једином Незлопамтивом, Милосрдном Судији и Богу моме припадам, молећи се:
Помилуј ме, убицу, јер успомена на судбину одбачене деце моје доводи ме до страха и ужаса и неизрециво удивљење: како, Милосрдни Господе и Судијо Праведни, трпиш и чиниш ми добро, за Ад приправну све до овога дана и часа, који увек очекујеш моје покајање!
Помилуј ме, која нисам само једном сагрешила, да бих се исправила, поново се враћам гресима, као пас на своју бљувотину!
Помилуј ме, многобројна убиства сам починила!
Помилуј ме, јер сам без страха Божијег и материнске љубави према деци, но са свирепошћу дивљег звера растрзала сам децу своју!
Помилуј ме, јер сам по вољи својој грехе своје чинила!
Помилуј ме, јер се дух мој мрским помислима оскрнави!
Помилуј ме, јер сам греховни живот свој кроз све дане проводила!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 10.
Рањена прелешћу света и преклонивши колена пред њим, изабрала сам пагубни пут његовог мрског закона, заборавивши обећање које сам дала при св. крштењу, и чинећи један за другим своје преступе, како ме је учио свет, на крају, ја сам достигла висину смртних грехова, - чедоубиство, о обраћам Ти се, Оче, отвори ми, Боже мој, хитам да ти на крају живота мога принесем жртву хвале, вапијући: Алилуја!
Икос 10.
Грабљивци, убице, лопови и сви не покајани грешници неће наследити Царство Божије. Ја сам са сваком неправдом и са сваким грехом оскрнавила душу моју, ради те духовне беде моје, притичем Ти кличући:
Помилуј ме, у Новом Завету благодатног царства Твога рођену!
Помилуј ме, у Цркви сазданој Тобом уцрквњеновљену!
Помилуј ме, даровима Духа Светога запечаћену!
Помилуј ме, Твојим Пречистим Телом и Животворном Крвљу вођену!
Помилуј ме, у Христу сам крштена у Христа сам обучена!
Помилуј ме, приносим Ти сва благодарења, јер ме отпалу и порочног живота избављаш!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 11.
Даруј ми дух целомудрија, Господе и Владико живота мога, јер сам се од саме младости моје лишила врлине, сву себе сам ставила у службу страсти, дух и душу оскрнавила и тело раслабила. Боже доброте и милосрђа! Не гнушај се да ме очистиш, веома гнусну грешницу, саздање Твоје ја јесам, помилуј ме, очисти ме од сваке скверни тела и духа и удостој ме да Ти са смелошћу певам: Алилуја!
Икос 11.
Очекивања срца мога, полажу у Тебе наду, не одбаци, Господе, не посрами ме пред анђелима и људима на праведном и Страшном Суду Твом, не осуди ме тада по делима мојим, но по милости Твојој опрости све грехове моје, која Ти вапијем:
Помилуј ме, да би имала чисто срце!
Помилуј ме, јер сам од демона заробљена!
Помилуј ме, у гресима рођену, крштењем омивену и опет као свиња у безакоње палу!
Помилуј ме, јер су се ране грехопадија душе моје усмрдиле!
Помилуј ме, у тешко и смртно грехопадије моје, у униније и у очајање палу!
Помилуј ме, сваки сам грех учинила и сваке казне сам достојна!
Помилуј ме, Саздатељу мој, и у покајању, прими ме палу!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 12.
Ширином љубави Твоје, Боже мој, покриј све грехове безакоња мога, примивши покајање моје, да Ти у љубави свагда кличем: Алилуја!
Икос 12.
Младост моја прође у безумљу моме, све живљење моје поживех у гресима, у лењости и небризи за покајање, но старост моја и страх од ужасне смрти и неминовног Суда Твога приведе ме покајању. Не одбаци ме, Спаситељу мој, која сам дошла у једанаести час у Очево наручје Твоје и у покајању Ти кличем:
Помилуј ме, јер крв невине деце моје вапије к Теби, сведочи о свирепости мојој!
Помилуј ме, Боже мој, Који си по природи Тројичан!
Помилуј ме, Господе, у милосрђу предивни!
Помилуј ме, Владико, Који дуго трпиш сагрешења наша!
Помилуј ме, Цару Свети, Који исцељујеш немоћи!
Помилуј ме, у љубави обилни, и очајне грешнике загреваш љубављу Својом!
Помилуј ме, Свемогући, Који носиш немоћи наше!
Господе мој, Господе, Радости моја, помилуј ме, палу!
Кондак 13.
Има се јавити знамење Сина Човечијег на Небесима, у онај дан Страшног и Другог доласка Судије живима и мртвима, Пречесни и Животворни Крст Сина Божијег. Тада ће заплакати сва племена земна. О, Исусе Христе, Спаситељу и Судијо наш и Цару свих! Дај ми пре овог дана сузе покајања да усплачем топло ради мојих злих и пагубних дела, којима сам душу моју омрзла и Твоју Пречисту Крв Завета Твога увредила горко! Да тада са анђелима, и са свима светима и праведнима Теби певам: Алилуја, Алилуја, Алилуја!
(Овај Кондак се чита трипут, а онда Икос 1. и Кондак 1.)
Молитва прва
О, Владико, Господе Исусе Христе, Сине Божији! Премного је доброте Твоје, нас ради људи и ради нашега спасења, обукао си Се у тело и распео и погребен био, и Твојом крвљу си обновио трулежну природу нашу, прими ради грехова мојих покајање и услиши речи моје: сагрешила сам, Господе, небу и пред Тобом, речју и делом, душом и телом, и у мислима ума мога заповести сам Твоје преступила, нисам послушала заповести Твоје, прогневила сам Доброту Твоју, Боже мој, но пошто сам створење Твоје не очајавам ради спасења, но ка безмерном Милосрђу Твоме усуђујем се прићи и молити се Теби: Господе! у покајању ми дај скрушено срце и прими ме, која Ти се молим, и дај ми мисао добру, дај ми мисао да исповедам грехе моје, дај ми сузе умиљења, Господе, дај ми да по благодати Твојој положим добар темељ. Помилуј ме, Боже, помилуј ме, палу и помени ме грешну служанку Твоју у Царству Твоме, сада и увек и у векове векова. Амин.
Молитва друга
О, Боже, Премилосрдни Христе Исусе, Искупитељу грешних, ради спасења рода људског, Ти си оставио, Свемилостиви, преславна Небеса и уселио си се у долину ову плачевну и многогрешну, Ти си ставио на Божанствена рамена Твоја немоћи наше, и понео си болести наше; Ти, о Страдалче Свети, мучен би за грехе наше, и због тога ми ка Теби, Човекољубче, узносимо наше смирене молбе: прими их о Преблаги Господе, спусти се ка немоћима нашим и грехове наше не помени, и одврати од нас гневну намеру да нас казниш ради грехова наших. Твојом Свечесном крвљу обновио си палу природу нашу, обнови, Господе Исусе Христе, Спаситељу наш, и нас, који смо у трулежи грехова наших, и утеши срца наша радошћу свеопроштаја Твога. С вапајом и безмерним сузама раскајана припадам к стопама Твога Божанственога милосрђа: очисти нас све, Боже наш, Божанственом благодаћу Твојом од свих неправди безаконог живљења нашег. Да у светињи Твога човекољубља узвеличам Свесвето Име Твоје, са Оцем, и Преблагим, и Животворним Духом, сада и увек, и у векове векова. Амин.
Молитва Пресветој Владичици Богородици
Отвори нам двери милосрђа, Благословена Богородице, да не погинемо ми који се у Тебе надамо, но да се Тобом избавимо од беда, јер си ти спасење рода хришћанскога.
Радуј се, Једина Пречиста Мати, Јединог Саздатеља, Господа, Бога и Спаса нашега, Исуса Христа! Буди ми Посредница у дан страшног испитивања, када предстану престолу Нелицемерног Судије, како би се огњене претње од мука избавили, молитвама Твојим, Једина Благословена.
(поклон и отпуст)
Пресвета Богородице, спаси нас!
Молитва верујуће матере ка Милосрдном Господу имајући у виду да је побила душе у утроби својој
Помени, Човекољубче Господе, душе које су изишле из слугу Твојих деце, која су умрла у утроби православних матера неочекивано умрла, нехотимично или ради тешког побачаја, или ради неке неопрезности, или намерно погубљених и због тога нису примили Свето Крштење. Крсти их, Господе, у мору доброте Твоје и спаси неизрецивом благодаћу Твојом, а мени, грешној (име), која сам извршила убиство детета у утроби мојој, опрости и не лиши Твога милосрђа. Амин.
Боже, милостив буди мени, грешној. (земни поклон)
Господе, помилуј децу моју која су умрла у утроби мојој, ради вере и суза мојих, ради милосрђа Твога Божанственога.
Молити се за опроштај греха цео живот. Сваког понедељка читати цео акатист до краја живота. Свакодневно читати молитве на крају акатиста (прву и другу) са земним поклоном до краја живота. Палити свећу за чедо (чеда) до краја живота. Давати милостињу за те душе.
са благословом његовог Преосвештенства Епископа сремског Господина Василија,АКАТИСТИ, приредио Мирко И.Нанић,издаје Србска Православна Заједница – Шид, л.Г.2004.