Powered By Blogger

21. април 2012.

Из дела Владике Николаја Велимировића ХРИШЋАНСКА СЕДМИЦА


 Понедељак


  Дан ангелски. Бог је почео стварање света са стварањем ангела. Поклони се ангелима Боијим па почни сваки посао у понедељак. Говори много пута :»» «Свети Архангели и ангели Божји, молите се Богу за мене грешног.»» И окрени се на десну страну своју где стоји иза те ангео хранитељ и реци више пута: «Свети ангео хранитељу мој, спаси мене грешног. Ангеле мој, хранитељу мој, удаљи ми са пута сваку непријатност (зло). Амин.
   
        Уторак


  Је посвећен светоме и славноме пророку и претечи Крститељу Господњем Јовану. Више пута у току дана  ма где били и ма шта пословали да спомињемо име његово и да му се молимо: «Свети Јоване Крститељу моли Бога за мене грешног.»
      Пресвета Богородице спаси ме.
   
        Среда


  Је посвећена крсту и страдању Христовом. У среду је издајник примио 30 сребрењака да изда Господа свога. Крсту се клањамо и постимо тај дан. Више пута у току дана поновити (са поклонима):
-   Крсту твојем поклањам се Владико и свето васкрсење Твоје славим.
-   Господе, силом Крста Твојега очисти мене грешног.
-   Господе, силом Крста Твојега просветли мене грешног.
-   Господе, силом Крста Твојега исцели и спаси мене грешног. Амин.


       Четвртак


       Је посвећен светим апостолима и светом оцу Николају.
       Моли се овако:
-   Свети славни апостоли, молите се за нас грешне.
-   Светитељу оче Николаје моли се за мене недостојног.
-   Господе благи  дај ми истинско покајање и спаси ме од сваке беде
        видљиве и невидљиве по молитви Пречисте Матере Твоје и свих светих апостола и светог оца Николаја. Амин.




         Петак


       Је посвећен часном крсту и страдању и смрти Господа нашег Исуса Христа. Православни хришћани поштују овај страшни дан, постом и поклоњењем  часном Крсту. Поклањај се Крсту        Христовом у мислима стој под Крстом Његовим са Пресветом Мајком Његовом и моли се:
-   Крсту Твоме поклањам се Владико и свето васкрсење Твоје славим.
-   Силом крста Твојега часног, Господе Исусе Христе помилуј и спаси
        нас – моју породицу и мене грешног. Амин.


  Субота


   Је посвећена светим мученицима и свим светим Христовим и посвећена је још и свим умрлим православним хришћанима. Тога дана уздижу се молитве свим Светим говорећи:
   «Свети Сви Свети молите Бога за нас.» Амин.


   Недеља


        Је дан Христовог Васкрсења, дан Христове победе, задовољење правде и откривање истине, дан славе љубави


 ЗНАЧАЈ БОГОЈАВЉЕНСКЕ ВОДИЦЕ


   Чува се целе године јер помаже у свакој болести, кад деца имају страх ноћу, кад човеку нагло позли, кад не може да подноси болове у болести, кад му се смућују помисли и не зна како једну ствар да реши, са вером се употреби богојављенска вода. На сам дан Богојављења црква дозвољава да се том водицом покропе све одаје и сваки кутак и да сва чељад пије колико хоће. Али свим другим данима не сме ништа да се кропи, сем да се пије у болести. А здрави, ако желе морају 2 –- 3 дана да посте и да онда ујутру узму воду.



Молитва  краља  Драгутина




КОЛЕБАЈУ  МЕ,  ВЛАДИКО, 
ВАЛИ  БЕСОВСКИХ  НАПАДАЈА 






    Обуче ме, Владико, у ризу спасења. Јер, ево, господо моја, када сам у младости својој носио железно оружје и ратовао против оних који су са мном војевали, велику тугу трпело је тело моје од тежине таква оружја, а сада у оваквом оружју, у које си ме удостојио да се обучем, са великим весељем трудим се да војујем Теби, бесмртном цару сила. Јер знам да се приближи долазак Твој. 
    Но тешко мени који немам да Ти принесем плода добрих дела; и ево, предвиђајући гневни глас Твој, бојим се и дрхћем од часа у ком ћеш рећи: Идите од мене, проклети, у огањ вечни. 
     Колебају ме, Господе, вали бесовских нападаја, зато утврди мој ум непоколебљиво. Тело ми дрхће, а слух мој нека чује поуке божанских речи Твојих. Дај ми извор суза да омијем душевне нечистоте, и да се не удаљим од милости 
Твоје у страшни и грозни онај дан, од кога стрепи душа моја и ужасавају се састави тела мога. 

Сава Српски                   

ДАЈ МИ, ОЧЕ НЕБА, ОВАЈ ПУТ ОКОНЧАТИ
Молитва Стефана Немање уочи замонашења
 
Царе славе, једини бесмртни, Оче неба и крепости, који промислом доброте Своје ниједан човек не желиш да погине, већ сви да се спасу, не остави мене погинути! Јер знам да је милост Твоја велика на мени и сада молим Те, Владико, дај ми овај пут окончати!
 
Сава Српски
 
 
БОЖЕ ОТАЦА НАШИХ,
САЧУВАЈ И УКРЕПИ НАСЛЕДСТВО МОЈЕ
У ДРЖАВИ БИВШЕ ВЛАДАВИНЕ МОЈЕ

Молитва монаха Симеона (Немање) пред упокојење
 
 
Тројице Света - Боже наш, славим Те, и благосиљам Те, и молим Те и дочаравам Те, јер по трећи пут благослов дајем наследству мом!
Господе Сведржитељу,  Боже отаца наших, Авраамов, Исааков, Јаковљев и семена праведног, сачувај их и укрепи у држави бивше владавине моје. И помоћ Пресвете Богородице, и моја молитва, ако и грешна, нека је са мојима од сада и довека. И заповед пређашњу дајем им: Имајте љу6ав међу собом/
А ко од њих одступи од онога што сам им наредио, гнев Божији да прогута њега и семе његово!
 
(1207)                         
 
 Стефан Првовенчани          
  

МИЛУЈ, СПАСЕ, ТВАР СВОЈУ


Молитва Стефана Немање


Свети Христови предстатељи и арханђели, пророци и апостоли, и мученици, и јерарси, и преподобни оци, и пустињаци, и ви монаси и преподобне девојке - излијте сви молитве своје пред Владиком свих, Господом нашим Исусом Христом, да ме не осуди на дан страшног и грозног испитивања, онога дана и часа, већ да ми милостив буде, тих и утешан, и да ми, ради молитава Пречисте своје Матере и ваших, свети, да да, пребродивши животну буру, дођем на тихо и истинито и неузбуркано пристаниште и видим светлост моју незалазну Господа и Спаса и Бога мога, цара Исуса Христа, који је у светињи хвала Израиљева. Јер пророк рече: На Тебе се надаше оци наши и не постидеше се, на Тебе се надаше и спасли су се.
Зато, о Господе, ни мене јадног, који се узда у милост Твоју, не остави, не одбаци онога који је сагрешио - помилуј, Спасе, створење Своје да, одбацивши лепоте овог света, за Тобом потече, хвалећи и славећи свето и незлобиво име Твоје, Оца и Сина и Светога Духа, и сада и увек, и у векове векова.