Powered By Blogger

18. март 2012.

ПОКАЈНЕ МОЛИТВЕ

Псалм 50


Помилуј ме Боже по великој милости својој и по обиљу милосрђа свога очисти безакоње моје. Опери ме сасвим од безакоња мога и од греха мога очисти ме, јер ја знам безакоње своје и грех је мој стално преда мном. Теби јединоме сагреших и зло пред Тобом учиних, да се оправдаш у речима својим и да победиш кад ти суде. Гле, у безакоњима се зачех и у гресима ме роди мати моја. Јер гле, истину љубиш и јављаш ми непознате и тајне премудрости своје. Покропи ме исопом и очистићу се; опери ме и бићу бељи од снега. Дај ми да чујем радост и весеље, да се прену кости потрвене. Одврати лице своје од грехова мојих и сва безакоња моја очисти. Срце чисто саздај у мени Боже и дух прав обнови у утроби мојој. Не одбаци ме од лица Твога и Духа Твога Светог не одузми од мене. Дај ми радост спасења Твога и духом владалачким учврсти ме. Научићу безаконике путевима Твојим и непобожни ће се обратити Теби. Избави ме од крви Боже, Боже спасења мога; обрадоваће се језик мој правди Твојој. Господе, отвори уста моја, и усне моје ће казивати славу Твоју. Јер да си хтео жртве, принео бих Ти; за жртве паљенице не мариш. Жртва Богу је дух скрушен; срце скрушено и смирено Бог неће понизити. По доброти својој Господе, чини добро Сиону, нека се подигну Зидови јерусалимски. Онда ће Ти бити миле жртве правде, приноси и жртве паљенице; тада ће метати на жртвеник Твој теоце.


Покајна молитва светог Јефрема Сирина

Пре него ли се точак времена у моме животу заустави, помилуј ме! Пре него ли дуне смртни ветар и на телу моме појаве се болести као весници смрти, помилуј ме! Пре него ли се величанствено сунце на висини смркне за мене, помилуј ме ! Нека сине за мене светлост Твоја oдзoго и растера страшну таму ума мога! Пре него се земља врати у земљу и постане трулеж и пре пропасти свих црта красоте њене, помилуј ! Пре него ли греси моју превагну на Суду и посраме ме пред Судијом, помилуј, Господе испуњени благошћу! Пре него војинства изађу, претходећи Сину Цареву, да саберу бедни род наш пред Престо Судије, помилуј! Пре него ли се зачује глас трубе пред доласком Твојим, поштеди слуге Твоје и помилуј, Господе наш, Исусе! Пре него ли закључаш двери Твоје преда мном, Сине Божији и пре него ли постанем храна неугасивог огња пакленог, помилуј ме!

МОЛИТВА ПОКАЈНИКА
СВ. СИМЕОН НОВИ БОГОСЛОВ


ГОСПОДЕ, Ти све видиш, и нема ничега што Ти не би видео. Ја, иако сам дело руку Твојих ипак нисам чинио дела по заповестима Твојим, него сам по великом безумљу свом чинио свако зло, не помишљајући да си Ти, Творац мој и Бог, колико добар толико и правосудан. А сада, сетивши се тога, мене спопада страх, и ја не знам шта да чиним. Осећам осуду Твоју, и не налазим речи оправдања у устима својим. Немам никакве врлине и нисам учинио никакво дело покајања, које би заслуживало да ми се због њега опрости макар једна празна реч уста мојих. Осим тога, и онај који има све врлине и чини сваковрсна добра дела, чини то као слуга и дужник; у свему томе он неће наћи откуп за Грех свој: ту једино милост Твоја притиче. Грех је смрт, и ко од оних који су кроз њега умрли може васкрснути сам себе? Ваистину нико. Једини си Ти умро и васкрсао, зато што греха ниси учинио и превара се не нађе у устима Твојим. И ето, Господе Сведржитељу, починивши много злих дела, ја се кајем. Али само покајање немоћно је да ме оправда. Покајање је познање грехова својих, а скида их милост Твоја. Ти видиш, Сведржитељу Господе, да ја сада ништа немам осим тела; но за мене нема никакве користи од тога што сам оставио свако богатство. Ја сам сав - једна рана; у мени није остало никакве наде на спасење, и пакао је готов да ме прогута живог. Ти ме једини можеш спасти и излечити патње срца мога. Рука Твоја може све; она досеже до самих дубина бездана, и све бива по мигу Твоме. Не усуђујем се говорити: помилуј ме, Господе! Јер сам недостојан милости Твоје, као онај који с правом заслужује сваку муку. А Ти, Господе, знаш све, и како зна Човекољубље Твоје поступи са мном, недостојним и самог живота.
Да буде света воља Твоја у свему. Амин.

Молитва  за хришћанско смирење:


Господе, Ти знаш слабости мог срца, Ти знаш колико се често предајем ђаволским искушењима и испуњавам се гордошћу и надменошћу. Имам високе мисли о себи, гордим се пред својим ближњима, и због самољубивости очекујем од њих да ме поштују много више него што заслужујем. Мислима, речима и делима, ја ниподаштавам Твоју славу у мојој жељи да се прославим пред другима; зато, Господе, моја опустошена душа нема смирење и моје срце не налази утеху. У мојој самољубивости гордост ме изједа и не да ми

спокоја, унижава ме преда мном самим, нарушава ми односе са ближњима, наводи ме на свађу, и нерасуђивањем ми уноси рас-тројство у живот. Како могу да станем пред Тебе, или да учиним нешто достојно Твоје величине, када сам оптерећен мислима и осећањима који су противни Теби, Господе велики; јер си Ти Сам дао пример смирења и поучио нас да будемо смирени у срцу. Ти си се понизио примивши на Себе обличје човека да би спасао род човечански. Твој живот на земљи je био подвиг смирења. Ти си опрао ноге Својим ученицима, Ти си им служио и сам живот си жртвовао за спас човека. Са смирењем си претрпео страдање и понео Крст. Дао си нам пример смирења и поруку: Научите се од мене јер сам ја кротак и смирен срцем и наћи ћете мир душама вашим. Господе, нисам достојан да ти се обратим, нисам достојан да искажем Твоје свето име, ни да подигнем поглед ка Теби и осеним се Твојим светим Знамењем; јер моја гордост и самољубље удаљили су мојдух од Тебе. Владико, Човекољупче, смилујсе на моју нераскајану душу, ослободи ме од смрдљиве гордости, од огавне надмености, и од рђавог црва самољубља. Господе, нека моја душа нађе мир у заједници са Твојим савршеним и Божанским Духом. Дајми силу да победим злог  духа који ме напада и мучи, и који ме тера да се гордим; да не будем осуђен заједно са њим. Приведи ме смирењу; смирењем ме утврди у љубави према Теби; а љубав нека оправда моју веру која ће ме привести спасењу. Кроз смирење учини ме наследником Твога вечног Царства. Уздигни ме изнад слабости мога садашњег духовног стања; да све што поседујем и што ћу имати - сва добра, част знање, име, положај и све у овоме свету, будеу славу Твоју. Ти Који дајеш истинска добра дај да она и мени послуже на изградњу Твога Царства у људским душама. Учитељу благи,ако ми даш ову велику милост сачувајме од погубног утицаја надмености над другима и удостојме да са смирењем носим оно што си ми даровао. Боже, буди милостив мени  грешном. Амин.

Молитва светога Јована Дамаскина:


Расејани мојум сабери, Господе, и ишчупај
из срца мога сваки зао корен. Као Петру, подари
и мени покајање, као царинику уздисаје, као
блудници сузе, да би Те дозивале: Помози ми
и од рђавих помисли ме избави! Јер безакоња
моја устају на мене као морски таласи, и
помисли моје потапају ме као лађу на пучини;
а Ти ме упути, Господе, покајањем, у тихо
пристаниште и спаси ме! Јер силна ме туга
обузима због немоћи мога ума и против своје
воље трпим промене које ме сналазе: колебања,
буре и бродоломе. Ради тога Ти вапијем:
Беспочетна Света Тројице, помози ми и уведи
ме у сигурно пристаниште добрих мисли и
осећања!