Powered By Blogger

16. април 2012.

Aкатист Господу Исусу Христу Који долази



Изабрани Војводо и Господе,Саздатељу света,са вером и љубављу прилазимо Tеби који долазиш,и кличемо Ти:
Исусе,Господе,који долазиш,уђи у дом душе моје!




Икос 1
Многи анђели су са страхом и трепетом гледали у Тебе,Господе,када си се вољно ради нас распео;ми пак,грешни шта можемо рећи,Но осмељујемо се по речима твојим да Ти се молимо:
Исусе,Радости наша,јави нам милост Твоју!
Исусе,Љубави неисказана,дај нам да Те заволимо свим срцем и свом мишљу!
Исусе, Жељо наша,не одбаци нас који Те тражимо!
Исусе,тиха Светлости,обасјај нас светлошћу благодати Твоје,!
Исусе,Надо наша,не одбаци нас заблуделе!
Исусе,Ти нас питаш:шта радите на земљи? – подари нам да вршимо вољу Твоју!
Исусе,Ти не забрањујеш да имамо лик Твој,даруј нам да непрестаноимамо лик Тебе који долазиш!
Исусе,Ти улазиш у домое људи Твојих,уђи у мене и целога ме преобрази!
Исусе,дај ми да разумем шта је добра воља Твоја!
Исусе,многомилостиви,не одступи од мене због лењости моје!
Исусе,Господе,који долазиш,уђи у дом душе моје!




Кондак 2
Знам да имам велику утеху у идењу за Тобом,Господе,даруј ми да никада не одступим од заповести Твојих,да би ја који се спасавам клицао Теби:Аллилуја!




Икос 2
Ти си обећао да ћеш вечерати са онима који Те примају,учини заједничарем Твоје Тајне вечере и мене који Ти кличем:
Исусе,Ти стојиш и куцаш на вратима срца мога,подари ми да разумем Твој позив!
Исусе,који нас призиваш на очишћење,дај ми да упознам нечистоту моју!
Исусе,Светлости истинита,просвети ме да заволим заповести Твоје!
Исусе, који зовеш грешнике,отвори слух мој за слушање речи Твоје!
Исусе,Који си био сиромашан и намучен на путу Своме,који ниси имао где главу склонити,немој се узнушати да уђеш у дом мој!
Исусе,знам да сам наг,сиромашан и убог,но благодаћу Твојом покри ме!
Исусе,милости бесконачна не остави ме!
Исусе, Ти си горући огањ спали моје зле помисли!
Исусе,Лекару,исцели ране страсти мојих!
Исусе,све можеш,косни се очију мојих да не би видео пролазност света!
Исусе,Премилостиви,очисти ме целог и спаси!
Исусе,Господе,који долазиш,уђи у дом душе моје!




Кондак 3
Твојим пречистим устима рекао си:Брзо ћу доћи,Амин!Дај ми да са мозљубљеним Твојим учеником кличем:Дођи,Господе Исусе!Због тога са страхом очекујем долазак Твој и кличем Ти:Алилуја!




Икос 3
Призвао си апостоле од рибарских мрежа на служење истини Твојој,призови и мене од животног метежа да пођем за Тобом ,са весељем и љубављу говорећи:
Исусе,опростио си ученику Своме троструко одрицање,дај ми његово покајање!
Исусе,савести моја,дај ми да горко плачем због грехова мојих!
Исусе,ни једном речју,но само погледом на ученика Свога привео си га себи,дај и мени сузе покајања,косни се душе моје да се покајем због неправде моје!
Исусе,рекао си апостолу Петру:“ходи к мени“.Заповеди и мени да пођем заТобом!
Исусе,казао си:Блажен си,Симоне,сине Јонин,јерси ме исповедио Сином Божијом.Подари и мени његово истинско покајање!
Исусе,Ти си дозволио овоме ученику да иде по води у сусрет Теби,дај и мени благодатну силу да се не уплашим таласа животних!
Исусе,раширио си руке Петру који је почео да тоне,рашири и мени руку помоћи!
Исусе,рекао си:ко није са мном тај је против мене,дај ми да будем с Тобом!
Исусе,Господе,који долазиш,уђи у дом душе моје!




Кондак 4
Господе,Ти си заволео сав род људски,научи и мене да заволим ближње моје да би просветљен и обожен Тобом непрестано певао Теби:Алилуја!




Икос 4
Ти си призвао све натоварене и обремењен да их одмориш,дај и мени да се потрудим због Твог имена,не уплашивши се подневног зноја не занјући када ће се дан мој приклонити вечери,и да Ти певам:
Исусе,света светлости,освети целодневни труд мој!
Исусе,Утешитељу,дај ми да се никада не ожалостим због тешкоће труда мога!
Исусе,Радости моја,дај ми да понесем сваку невољу због имена Твога!
Исусе,дај ми да познам Царство Божије унутар себе!
Исусе,Господе,који долазиш,дођи у дом душе моје!




Кондак 5
Ево,прилазим Безсмртноме Цару и Богу моме,кличући:Алилуја!




Икос 5
Знам,Господе, да бригама,болестима и различитим мукама лечиш болести душа наших.Са сузама вапијем Ти:
Исусе,Господе,Ти си Сам прогоњен од људи Твојих,дај нам силу да трпимо страдање за име Твоје!
Исусе,Ти се јављш странцем у свету,помози нам у изгнанству и странствовању нашем!
Исусе,Јагње Божије,које узимаш грехе света,узми бреме грехова наших!
Исусе,Прехвални,Ти си претрпео страдања за свет,утоли наше различите жалости!
Исусе,намучени странцу у свету,дај одмор намученој души мојој!
Исусе,Ти си призвао ученике,дај и мени да без страха пођем за Тобом!
Исусе,Предвечни Господе,благослови све које стреме ка Теби!
Исусе,Ти све знаш,Ти знаш да Те волим!
Исусе,све можеш ,помози ми и опрости ми!
Исусе,Господе,који долазиш,уђи у дом душе моје!




Кондак 6
Знам,Господе,да уским вратима и многим страдањима треба да уђемо у Царство небеско,укрепи стопе моје да се не вратимо назад побеђени светом,него да Ти кличемо: Алилуја!




Икос 6
На вечери у дому Симона Губавога ниси одбацио грешницу која је дошла да са скупоценим миром помаже ноге Твоје,већ си јој рекао:опраштају јој се греси многи јер је волела много:
Исусе, Благи,кажи то такође и за моје грехе!
Исусе,Пастиру добри,призови ме као заблуделу овцу
Исусе,праведни Судијо,судом Твојим уразуми ме!
Исусе,спаси ме којим знаш начинима!
Исусе,који си постио у пустињи и напослетку огладнео,дај ми истинску глад правде Твоје!
Исусе,који си био искушан у свему,помози ми у мојим искушењима!
Исусе,рекао си:не може човек ништа чинити,ако му није дано свише,- пошаљи ми са неба помоћ Твоју!
Исусе,уклони срце моје у злим речима!
Исусе,Помоћи моја,Заштитниче мој,Радости моја,спаси ме!
Исусе,Господе,који долазиш,уђи у дом душе моје!




Кондак 7
Заповедио си,Господе,да будемо мудри,искупљујући време,јер су дани лукави и време је ограничено,уразуми ме да спасен Тобом ,благодарно певам:Алилуја!




Икос 7
Тајновидац апостол Јован чуо је глас са неба који говори:запиши:блажени су мртви који одсада умиру за Господа.Говори Дух Свети нека почину од трудова својих јер њихова дела иду за њима.Чувши ове речи и ја се ужасавам јер немам дела која ће
ме оправдати и ништа пак добро не учиних.Због тога Ти од срца вапијем:
Исусе,Праведни Судијо,не осуди ме по делима мојим!
Исусе,Премилостиви,види нерад мој и зло које сам учинио,но помилуј ме!
Исусе,немој се узгнушати да уђеш у нечисти храм душе моје!
Исусе,Учитељу, научи ме!
Исуср,Сине Божији,да мени сиромашноме Твоје непотрошиво богатстсво!
Исусе,учини ме слугом Твојим!
Исусе,пусто проживех скупоцено време дано ми за спасење!!
Исусе,прими ме као онога који је дошао у једанаести час и научи ме уредбама Твојим!
Исусе,Господе,који долазиш,уђи у дом душе моје!




Кондак 8
Видиш Господе, да се великом жалошћу испуњавају срца људска због злог неверја у данашње време;због тога дајеш благодатно обновљење светих икона као знак обновљења суда нашега.Познавши у томе Твоје свеблаго промишљање, благодарно Ти вапијемо:Алилуја!




Икос 8
Би дано виђење возљубљеноме ученику Твоме,јер под олтаром побијених за Реч Божију и за сведочанство које имаху завапише јаким гласом:докле,Владау Свети и Истинити,када ћеш судити и осветити крв нашу од оних који живе на земљи.И би им дане беле ризе и би им речено да почину још мало,док се не оконча време и браћа њихова док не пострадају као и они.Чувши ово,узносим Ти болни глас мој!
Исусе,Свети,утоли на земљи нашој велике жалости!
Исусе,Праведни,укрепи исповеднике свете вере,који сада много страдају!
Исусе,који пролазиш по целој земљи Руској (и Србској),очисти је Својим стопама!
Исусе,преморени на путу Твоме,укрепи народ који страда од глади и болести!
Исусе,који си Сам сиромашан,загреј од зиме и сиромаштва браћу нашу!
Исусе,услиши вапај и плач народа хришћанскога!
Исусе,прими тамјан молитава светих,који се тајно Тобом подвизавају!
Исусе,због тих праведника помилуј нас!
Исусе,знам да видиш сваку сузу на очима нашим !
Исусе,дај нам да у трпљњу понесемо наш крст!
Исусе,знам да чујеш сваки уздах бола неших,прими их на очишћење душа наших!
Исусе,знам да ћеш уместо саграђених храмова на земљи сазидати храмове нерукотворене душа људских,којима ће се украсити Царство Божије!
Исусе,Господе,који долазиш,уђи у дом душе моје!




Кондак 9
Очекујемо просвећење Твоје,Господе,,дај ми капи благодати Твоје да би Ти певао:Алилуја!




Икос 9
Анђелске силе,Серафими и Херувими и све војске небеске са страхом и побожношћу гледају на Твоје велико смирење;Ти си,пак Господе Сила,Цар над царевима, Господар над господарима,смиривши Себе и узевши вид слуге,по земљи нашој болној идеш из града у град,из села у село,Сам позивајући све на вечеру Тобом припремљену:
Исусе,Благословени,благослови све којиТе призивају!
Исусе,Благи,који си дошао грешнима,призови оне који не Траже помоћ Твоју!
Исусе,незалазна Светлости,просвети срце нашега народа који је у тами неверја!
Исусе,истинита Светлости,обасјај руску (и србску) земљу!
Исусе,ниси забрањивао деци да дођу Теби,просвети невину децу васпитану у безверју!
Исусе,сачувај све оне који се тајно подвизавају на сваком месту у шумама и селима!
Исусе,велики Архијереју,укрепи верне свештенике који су због Тебе примили мученичку смрт!
Исусе,светлошћу благодати Твоје засијај у срцима гонитеља да познају Тебе, истинитога Бога!
Исусе,призови нас великом свенародном покајању!
Исусе,који састрадаваш са нама у невољама народа ,глад,тескобу духовну таму развеј невечерњом светлошћу Твојом!
Исусе,призови и мене убогога,који се не плашим да приступим дворани Твојој!
Исусе,просвети одело душе моје,да могу да уђем у у њу!
Исусе,Господе,који долазиш,уђи у дом душе моје!




Кондак 10
Ти си рекао,Господе:ономе који победи даћу му да седне са Мном на престолу Моме,и ко претрпи до краја тај ће бити спашен.Примивши ове речи у срце моје у духовној радости благодарно Ти кличем:Алилуја!




Икос 10
Виде апостол Јован многи народ кога нико не може избројати,који стоји пред престолом Божијом и људе обучене у беле ризе,чу глас који говори:Ово су који дођоше од велике невоље и дотераше ризе своје и убелише их у крви Јагњета!
Исусе,истинито весеље,развесели моју душу!
Исусе,удостој и мене да Ти послужим као што и ови искупљени од земље служе ти дан и ноћ у Цркви Твојој!
Исусе,Творче мој,учини да ми сав свет буде храм Твој!
Исусе,научи ме да срце моје буде престо Теби,и тајна живота Твога да се свршава у њему!
Исусе,Спаситељу,прими од мене ово мало славословље,као „жртву хвале“
Исусе,освети ме у светом причешћу Тела и Крви Твоје!
Исусе,Радости моја,дај ми да се у срцу моме благодарно поклањам Теби!
Исусе,Радости моја ,дај ми да се у срцу моме благодарно поклањам Теби!
Исусе,Господе који долазиш,уђи у дом душе моје!




Кондак 11
У немоћи људској савршава се Божија сила,ја сам немоћан и духом и телом,но укрепи ме и ободри да благодаћу Твојом,да познавши милост Твоју радосно кличем:Алилуја!




Икос 11
Рекао си Својим ученицима:у свету ћете имати жалост,али жалост ваша претвориће се у радост.Знам,пак Господе,речено Тобом и вапијем Ти:
Исусе,дај мир Твој души мојој!
Исусе,помози ми да све оставим Тебе ради!
Исусе,дај ми да уским вратим дођем Теби!
Исусе,тиха Светлости,припреми срце моје за Твоју вечеру!
Исусе,дај ми да све дане живота мога послужим Теби!
Исусе,Благи,научи ме кротости и смирењу,научи ме да разумем невољу ближњега!
Исусе,не вољи својој,него да пођем за благом вољом Твојом!
Исусе,невоље овога света нека ми послуже на спасење!
Исусе,Гоподе који долазиш,уђи у дом душе моје!




Кондак 12
Скрушеним срцем и духом испуњеним радошћу за Тебе,стојим пред ликом Твојим поклањам се милосрђу Твоме и кличем:Алилуја!




Икос 12
У горњој соби Сионској на Тајној вечери говорио си ученицима Твојим:Мир вам остављам,мир мој дајем вам.Да се не смућује срце ваше и да се не уплашите.Чувши ово што си рекао,кличем Ти:
Исусе,укрепи ме на рат не са крвљу и телом,него са началима и владарима таме века овога!
Исусе,научи ме да примим сва оружија Божија,да могу да се успротивим у зао дан!
Исусе,препаши бедра моја истином и обуци ме у оклоп правде!
Исусе,обуј ноге моје за припремање благе вести света!
Исусе,научи ме да примим штишт вере и шлем спасења!
Исусе,помози ми да се молим молитвом у свако време духом!
Исусе,умудри ме да будем бодар у сваком трпљењу!
Исусе,помози ми да се не угаси светиљка душе моје!
Исусе,дај ми да са упањеном светиљком изађем Теби у сусрет!
Исусе,Господе који долазиш,уђи у дом душе моје!




Кондак 13
О,Исусе Христе,тиха Светлости,обасјај ме истином Твојом да би чувши позив Твој са упаљеном светиљком изашао у сусрет Теби,који долазиш да уђеш у дом душе моје, кличући Ти:Алилуја!




Овај кондак чита се три пута,а потом икос 1 и кондак 1


Молитва Господу Исусу Христу који долази


Гсподе Исусе Христе,Сине Божији,поклањамо се Лику Твоме,Љубави Твојој и Промислу Твоме за нас грешне и недостојне слуге Твоје;чуј молитву нашу коју Ти са вером приносимо,дођи нам,благодаћу Духа Твога Светога научи,умудри нас,да будемо у Теби,као што Ти пребиваш у нама;научи нас,Благи,молитви,доброти и трпљењу,дај нам дух скрушености,дух покајања,одбаци од нас дух лењости,дух унинија (клонулости) и незнања.Исусе Христе,Многомилостиви,који нам долазиш,помилуј и спаси нас,молитвама Пречисте Твоје Матере,анђела и апостола и свих светих Твојих, који су Ти од века угодили.Амин!




Молитва Господу Исусу Христу у најезди искушења


Господе,спаси ме погиблага!Ево чамац мој страда од искушења таласа животних и близу је потапања;но Ти као Бог милосрдни и састрадални немоћима нашим,влашћу Твојом свесилно запрети таласу невоља,који хоће да ме потопи и низведе у дубину зала,и нека буде тишина,јер ветар и море Тебе слушају.Амин!
Спаси ме,Спасе мој,по милости Твојој,не по делима мојим.Ти хоћеш да ме спасеш. Ти знаш којим ћеш ме начином спасити.Спаси,дакле,мене како хоћеш,како можеш,како знаш.Којим знаш судовима,спаси ме.Ја се на Тебе,Господа мога надам и светој вољи Твојој предајем себе.Чини самном шта хоћеш:ако хоћеш да ме имаш у светлости,буди благословен,ако хоћеш да ме имаш у тами,буди опет благословен.Ако ми отвориш двери милосрђа Твога,добро је и благо;ако ми заатвориш двери милосрђа Твога, благословен си Господе,јер си ми их затворио по правди.Ако ме не погубиш са безакоњима мојим,слава безмерном милосрђу Твоме,ако ме погубиш са безакоњима мојим слава праведноме суду Твоме:како хоћеш,уреди за мене:Амин!




Православно издање „Лествица“, 2004.г. 113184,Модсква,(ул.Садова-Триумфална, 18-20.
Штампано по издању Кијево-Печерске Лавре,1910.г.


Превео протонамесник Животије Милојевић